Handelsbetingelser

 

Generelle oplysninger

Museum Thy
Jernbanegade 4, 7700 Thisted
Tlf. 9792 0577
Mail: butik@museumthy.dk
CVR. nr. 22841416

Betaling: Dankort, Visa, Visa Electron, MasterCard, DinersClub, Viabill samt MobilePay.

Vi opkræver ikke kortgebyrer ved nogen former for betaling.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Du har også mulighed for at afhente ordren i vores butik. Vi sender dig en mail, når din ordre er klar til afhentning.

Vær opmærksom på:
Vi tager forbehold for tastefejl på shoppen samt udsolgte varer.
Vi har ikke mulighed for at reservere varer.

Fragt:
Vi afsender typisk din ordre hurtigst muligt og senest efter 2. hverdag. Vi benytter GLS som fragtfirma.

Fortrydelsesret:
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. 

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til butik@museumthy.dk (dette er ikke et krav) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

 

Returnering:
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.

Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Vær opmærksom på, at Museum Thy ikke modtager pakker sendt uden omdeling eller track&trace. Du kan også aflevere varen hos Museum Thy, Jernbanegade 4, 7700 Thisted.

Reklamationsret
Når du handler hos Museum Thy gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til:

Museum Thy
Jernbanegade 4
7700 Thisted

Museum Thy modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen og har et track&trace-nummer. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 

Persondatapolitik:
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Se Museum Thys persondatapolitik her.

Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Museum Thy tlf. 97920577 el. mail: butik@museumthy.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Hent fortrydelsesformular

 

Opdateret februar 2022.